Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 15.05.2024, 09:22

Черняхівський НВК "ЗНЗ-ДНЗ" І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Категорії розділу
Уроки [5]
виховні заходи [1]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 22
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Учительська скарбничка

Головна » Статті » Географія та біологія » Уроки

біологічна гра

Біологічна гра «Щасливий випадок»

  Тема:     Що ми знаємо про птахів

Мета: в ігровій формі перевірити знан­ня учнів про птахів; формувати вміння командної гри; розвива­ти швидкість мислення, вміння працювати злагоджено і швидко знаходити правильну відповідь.

У грі беруть участь дві команди — збір­ні учнів 7—9-х класів, по п'ять осіб. Ка­пітани команд представляють свої емб­леми. Ведучий оголошує склад журі та його голову.

 Ведучий. Починаємо нашу гру «Щасливий випадок», учасники якої бу­дуть змагатися протягом дев'яти гей­мів і покажуть, наскільки добре вони знають птахів — наших пернатих дру­зів. Отже, геймів буде дев'ять, а на­зиваються вони так:

 

«Аукціон понять»
«Коло знань»
«Ти — мені, я — тобі»
«Далі, далі...»
«Вірю — не вірю»
«Усе пізнається в порівнянні»
«Упізнай за описом»
«Зоряна година орнітолога»
«Третій — зайвий»

 

До гри ми готові, і я оголошую поча­ток першого гейму «Аукціон понять». У ньому йтиметься про біологічні тер­міни, що характеризують особливос­ті зовнішньої та внутрішньої будови птахів. Я називаю термін, а ваше за­вдання —дати йому визначення. Якщо команда не знає його або дає неточ­ну відповідь, то це може зробити ко­манда суперників і тим самим заро­бити собі додатковий бал.

Терміни для першої команди: пігменти у птахів; зоб; пташине молоко; цівка; повітряна камера; подвійне дихання; виводкові птахи; осілі птахи.

Терміни для другої команди: нагнізд­ні птахи; інкубація; перелітні пта­хи; кільцювання птахів;.фенологія; безкільові птахи; мускульний відділ шлунка; кіль.

Ведучий. Перший гейм заверше­но, журі підбиває підсумки. А ми по­чинаємо другий гейм «Коло знань». У ньому геймі кожному гравцеві я по­ставлю запитання, на яке тільки він відповідає. Кожна правильна відпо­відь принесе команді 1 бал.

Питання першій команді

Які особливості має травлення птахів?
Чому птахи навіть під час трива­лих польотів не задихаються?
Чим розрізняється кровоносна система птахів і плазунів?
Які умови необхідні для розвитку зародка в птахів?
Чим відрізняються виводкові птахи від нагніздних?

Питання другій команді

Які особливості має будова кін­цівок у птахів?
Яку роль відіграють форма тіла і покриви птахів під час польоту?
Які особливості має будова груд­ної клітки птахів?
У чому різниця між осілими, ко­човими та перелітними птахами?
Які особливості будови водоплав­них птахів дозволяють їм добре триматися на воді?

Ведучий. Отже, гейм завершено, попросимо журі оголосити його під­сумки. А тепер починаємо третій гейм «Ти — мені, я — тобі». Особливість цьо­го гейму полягає в тому, що команди самі підготували суперникам по два запитання. Отже, ваше завдання — на­звати ім'я суперника, поставити йому запитання й оцінити його відповідь за п'ятибальною системою.

Команди ставлять запитання, оцінюють відповіді один одного. Журі підбиває під­сумок гейму.

Ведучий. Три гейми ми зіграли, по­чинаємо четвертий — «Далі, далі...». У кожної команди є аркуші з тестами. Ваше завдання — якнайшвидше зна­йти та підкреслити правильні відпо­віді, передати аркуші в журі для під­биття підсумків гейму.

Тести

             1. Тіло птахів вкрите:

а) лускою;

б) пір'ям;

в) нічим (голе).

             2. Температура тіла птахів:

а) стала;

б)  нестала.

             3.У зв'язку з відсутністю зубів у птахів виникли органи:

 а) зоб;

б) печінка;

в) залозистий шлунок.

            4. Кровоносна система птахів має кіл кровообігу:

а) одне;

б) два.

                5. Серце птахів має камер:

а) дві;

б) три;

в) чотири.

           6.В організмі птахів тече кров:

а) змішана;

б) незмішана.

           7.У головному мозку птахів най­більше розвинений відділ:

а) довгастий мозок;

б) великі півкулі;

в) середній мозок.

           8.Кіль виконує функцію:

а) підтримання рівноваги;

б) кріплення м'язів;

в) збільшення поверхні прикріп­лення м'язів.

           9. До виводкових птахів належать:

а) голуби;

б)  кури;

в) лебеді.

            10. Перелітні птахи — це:

а) зозулі;

б) синиці;

в) лелеки.

Підбиваються підсумки гейму.

Ведучий. П'ятий гейм «Вірю — не вірю» містить таке завдання. Вам бу­дуть поставлені десять запитань. На столі в кожної команди є доріжка від­повідей з цифрами від 1 до 10 і сиг­нальні картки червоного і синього кольорів. Я зачитую твердження. Ви, уважно прослухавши його, радитесь. Утому випадку, якщо ви згодні з твердженням, то над цифрою, що озна­чає номер питання, кладіть черво­ну сигнальну картку, якщо не згод­ні — синю.

Твердження

Тіло птахів вкрите довгою вов­ною.
Птахи мають обтічну форму тіла.

3. Птахи мають дзьоб, у якому роз­ташовані кілька рядів зубів.

 4. У птахів трикамерне серце.

 5. У птахів низький обмін речовин, і тому перетравлювання їжі від­бувається        повільно.

 6. Птахи мають добре розвинений зір.

 7. Птахи не мають сечового міхура.

 8. Кістки в птахів дуже важкі.

 9. Яйце птахів укрите вапняною шкаралупою.

 10. Птахи піклуються про своє потомство.

Ведучий. Закінчили роботу, і я пе­ревіряю правильність ваших відпові­дей, а журі повідомляє підсумки п'я­ти геймів.

Підбиваються підсумки.

Ведучий. А тепер шостий гейм «Усе пізнається в порівнянні». Я зачитую риси, характерні для птахів і плазу­нів. Ваше завдання — якнайшвид­ше дати відповідь, вибравши тільки ті риси, що є загальними для класів тварин, і пояснити їх сутність.

Риси: линяння; суха шкіра; відсутність зубів; чотирикамерне серце; розмно­ження яйцями; наявність клоаки; хо­лоднокровність.

Підбиття підсумків.

 Ведучий. «Упізнай за описом» —  так називається сьомий гейм. Кожній команді зачитується словесний  «портрет» птаха. Ваше завдання —упізнати та назвати його.

        «Портрет» № 1

Цей птах належить до водоплавних. Він має довгу шию й укорочені ноги. На ногах по три пальці, з'єднані пла­вальними перетинками. Дзьоб має широкий і сплюснений. Цей птах —найбільший серед представників ряду Гусеподібні. Маса тіла сягає 10 кг. а роз­мах крил — 2,5 м. Свої гнізда будують у глухих місцинах. Харчуються підводними частинами рос­лин. Пари утворюють на все життя. Про їхню відданість складають пісні, легенди. Проми­сел цих птахів в Украї­ні заборонений.

      «Портрет» № 2

Ці птахи чудово плава­ють і пірнають. У во­ді вони можуть роз­вивати швидкість до 40 км/год, а під водою перебувати до 2,5 хви­лин і більше. Пірнають на глибину 130 м. Розміри птахів великі: від 27 см до 120 см у довжину з масою тіла 15—40 кг. Зу­стрічаються в Австралії, на півдні Аф­рики, на островах Південної Америки, в Антарктиді. На суші пересуваються повільно на задніх кінцівках. До по­льоту не здатні, але кіль добре розви­нений. Харчуються рибою. Відкла­дають одне-два яйця і висиджують, тримаючи їх на ногах та прикрива­ючи складкою шкіри.

Відповіді команд, підбиття підсумків.

Ведучий. А тепер настала «Зоряна година орнітолога» — так називаєть­ся восьмий гейм. На дошці ви бачи­те назви восьми птахів:

африканський страус;
альбатрос;
курка;
дрохва;
колібрі;
лелека;
дятел;
зозуля.

Я ставлю запитання, а ви вибираєте номер птаха, якого, на вашу думку, воно стосується, і записуєте до оцін­ного аркуша.

Питання

1.Який птах має найбільший роз­мах крил?
2.Його називають дурним і жалюгідним, часто з нього насміха­ються. Розум цього птаха давно позначений найнижчою поділ­кою на шкалі.
3.Найбільший птах у світі.

4.Великий степовий птах, занесе­ний до Червоної книги.

5. Найменший птах на землі, запи­лює рослини.

6. Цей птах не в'є гнізда і не виси­джує пташенят.

7. Цих птахів називають «лісовими лікарями».

8. Гнізда цих птахів можна зустріти на даху української хати.

 

Відповіді записані. Команди, здайте оцінні аркуші журі.

Підрахунок балів, підбиття підсумків гейму.

Ведучий. Починаємо останній, дев'ятий гейм «Третій — зайвий». Для кожної команди я зачитую по три групи слів. Ваше завдання — знайти в кожній групі «зайве» слово та пояс­нити, чому ви так вважаєте.

Перша команда

Ківі, страус, пінгвін.
Лебідь, качка, дрізд.
Жовток, халази, кіль.

Друга команда

1. Кури, гусаки, голуби.

2. Горобець, сорока, лелека.

3. Сова, пугач, дятел.

Команди відповідають.

Ведучий. Наша гра завершена. Поросимо журі підбити підсумки гейму і гри.

Слово надається голові журі для оголошення остаточних підсумків і нагороджен­ня команди-переможниці та найактивнішого гравця в кожній команді.

 

Категорія: Уроки | Додав: НВК (17.02.2015)
Переглядів: 1089 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2024