Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 16.05.2024, 03:18

Черняхівський НВК "ЗНЗ-ДНЗ" І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Категорії розділу
Уроки [5]
виховні заходи [1]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 22
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Учительська скарбничка

Головна » Статті » Географія та біологія » Уроки

Гідросфера

Тема:                    Гідросфера.

Мета: сформувати в учнів первинні знання про гідросферу, її склад, світовий кругообіг води в природі і сприяти розвитку вміння пояснювати взаємозв’язок оболонок Землі на прикладі світового кругообігу води на Землі.

Обладнання: карта півкуль, малюнок кругообігу води в природи в природі, атласи підручники.

Типи уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

1.     Які оболонки Землі ми з вами вивчили ?

2.     Що означає з грецького « Літосфера» ?

3.     Дайте визначення, Літосфера це…..

4.     Яка будова літосфери?

5.     Як називаються стійкі ділянки земної кори ?

6.     Що відповідає літосферним плитам?

7.     Що означає з грецького « Атмосфера» ?

8.     Дайте визначення , Атмосфера це…

9.     Яка будова атмосфери?

10.                       В якому  шарі живу люди?

11.                       В якому шарі атмосфери виникає полярне сяйво?

12.                       Яке значення має вода в житті людини?

13.                       У житті планети?

14.                       У яких агрегатних станах перебуває вода?

15.                       Які властивості має вода?

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

Для того, щоб дізнатися яка наша сьогоднішня тема, я пропоную вам розгадати кросворд.

  

1.     Прилад, що вимірює вологість ?

2.     Що виникає в результаті руху повітря з області високого тиску в область низького ?

3.     Атмосферні опади в рідкому стані ?

4.     Вітер який змінює свій напрям двічі на добу ?

5.     Хімічний елемент , максимальна концентрація якого зосереджена на висоті 23 км ?

6.      Вітер який змінює свій напрям двічі на рік ?

7.     Теплий вітер ?

8.     Наука про Землю ?

9.     Нижній шар Атмосфери ?

10.                       Повітряна оболонка Землі?

Ми розгадали кросворд. Наша нова тема Гідросфера, та її будова.

Чому ж ця тема є дуже важливою, ми з вами на сьогоднішньому уроці дізнаємось.

Вивчення водної оболонки Землі можна почати словами академіка Ігнатія Васильовича Петрянова-Соколова: «Хіба вода — це тільки та безбарвна рідина, що налита в склянку?

Океан, що вкриває майже всю нашу планету... Хмари, хмаринки, тумани, що несуть вологу всьому живому на земній поверхні,— адже це також вода. Безкраї крижані пустелі полярних областей, сніговий покрив, що застеляють майже половину планети,— і це вода.

Гірські хребти складені гігантськими товщами сотень різних гірських порід, і геологи знають, що більшість із них створена най­більшим будівником природи — водою.

На місці, де підносилися найвищі гори, розстилаються безкраї рів­нини, їх створює великий перетворювач — вода.

Прояви життя дуже різноманітні. Воно всюди на нашій планеті. Але життя є тільки там, де є вода».

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

Я пропоную провести не звичайний урок, а трішки погратися.  Тому я вас  поділю  на три групки. Кожній групці за правильну відповідь  я буду давати краплинку, яка групка отримає  в кінці гри більше краплинок, отримає 11 балів, наступна – 10, і найменше – 9балів. Відповіді не викрикувати, а піднімати руки. Домовились.

Уявимо , що ми з вами садівники і нам замовили виростити чудернацьке дерево з назво Гідросфера. Але щоб його виростити нам потрібно знати як воно виглядає. Тобто його складові.  На малюнку ви бачите землю, в якій росте коріння, а на поверхні маленьке стебельце.  Для того щоб у дерева з’явились гілочки потрібно виконати перше завдання.

 

 


Завдання 1.  Прищепи гілочку до дерева.

Де ми можемо побачити воду?  Для цього в конверті є частини слова, вам потрібно їх зібрати, якомога швидше. Перша команда отримає 3 краплинки, друга 2, третя 1.

СВІ ТО ВО МУ ОКЕАНІ,    АТ МО СФЕ РІ,    СУ ХО ДО ЛУ       

 

Розповідь учителя.

— Понад 96,5 % усієї води на Землі складає солона вода Світового океану, частина, що залишилася, в основному представлена водами суходолу. В атмосфері міститься водяна пара, крапельки води й крис­талики льоду.

—  Скажіть якою за смаком може бути  вода?  (солона чи прісна) і в якому агрегатному стані перебуває в кожній із цих частин. (Світовий океан — солона; у рідкому та твердому станах. Вода в атмосфері — прісна; у рідкому, твердому, газоподібному станах. Води суходолу — солоні й прісні, у рідкому і твердому станах.)

 

Отже у нас з’явилися гілочки на яких повинні вирости листочки. Наше завдання допомогти листочкам зайняти своє місце.

Почнемо з гілочки «Вода суходолу».

Завдання 2. Кожна команда по черзі називає водні об’єкти які ми бачимо на суходолі. Назвавши правильно, команда отримує краплинку і листочок. листочок потрібно приклеїти до відповідної гілочки. Якщо команда немає  відповіді право на відповідь переходить наступній команді. (річка, льодовик, ставок, колодяч, озеро, болото, канал, водосховища, підземні води.) 

Наступна гілочка «Вода а атмосфера».

Завдання 3. Дайте відповідь на запитання:

1.      В яких трьох агрегатних станах може бути вода?( твердий, рідкий, газоподібний)

2.     В якому стані вода петебуває в Атмосфері? ( газоподібному, водя)

3.     Водяна пара перетворюється в…. ? ( хмару)

4.     А з хмари  виникають …? ( опади)

5.     Які хмари ви знаєте? ( перисті, купчасті, шаруваті)

6.     Наведіть приклади опадів(  сніг, град, дощ, туман, іній, роса і т.д.)

Наступна гілочка « Вода в Світовому океані»

Завдання 4.( робота з атласом).

Знайдіть в атласі карту океанів. Які водні об’єкти ми можемо знайти в атласі? ( океани, моря, затоки, протоки)

Легенда про океан.



 
 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

 1.  Що ми називаємо Гідросферою?

 2. З чого складається гідросфера ?

 3. Що таке кругообіг води в природі? Як він відбувається?

  4. Які одні об’єкти наявні у вашій місцевості?

VI. Підсумок.

-         Гідросфера -  це водна оболонка Землі.

-         Гідросфера Землі складається зі Світового океану, вод суходолу й вод атмосфери.

-         Вода в природі перебуває в трьох агрегатних станах. Завдяки переходу води з одного стану в інший на планеті відбувається кругообіг води в природі

-         Вода розчинник тому вона може бути прісною або солоною.

VII. Домашнє завдання.

§    , виписати всі терміни, що трапляються в параграфі, намалювати своє дерево Гідросфера.   

Категорія: Уроки | Додав: info (12.01.2014)
Переглядів: 974 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2024