Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 16.05.2024, 18:20

Черняхівський НВК "ЗНЗ-ДНЗ" І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Категорії розділу
Уроки [1]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 22
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Учительська скарбничка

Головна » Статті » Історія та право » Уроки

Розпад Османської імперії. Турецька республіка за правління Кемаля Ататюрка. Витоки Палестинської проблеми.

Тема Розпад Османської імперії. Турецька республіка за правління Кемаля Ататюрка. Витоки Палестинської проблеми.

Мета:

Пояснювати витоки Палестинської проблеми;  дослідити розвиток Турецької республіки за правління Кемаля Ата-тюрка;

аналізувати особливості економічних і політичних процесів у Туреччині;

характеризувати роль визначних політичних діячів: тлумачити та застосовувати поняття і терміни: палес­тинська проблема; розвивати вміння працювати з таблицями; Виховувати демократичні переконання в учнів

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: атлас, підручник, роздатковий матеріал

ХІД УРОКУ

I.    Організаційний момент уроку

II.   Актуалізація опорних знань

Метод «Мозкова атака»

  Назвіть основні наслідки Першої світової війни для Османської імперії.

IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

Складання хронологічного ланцюжка

Розповідь вчителя про революційні події в Османській імперії супроводжується складанням хронологічного ланцюжка.

Завдання

•   Перегляньте хронологію революційних подій у Туреччині та під­бийте підсумки революції.

Робота з підручником

Учень зачитує  «Мустафа Кемаль Ататюрк — батько турецького народу».

Робота з  таблицею

Вищі органи влади Туреччини за Конституцією 30 квітня 1924 р.

Президент

 

Уряд — Кабінет Міністрів

Великі національні збори

Здійснював разом з уря­дом виконавчу владу. Обирався на 7 років

 

Із депутатів парламенту президент при­значав прем'єр-міністра, який форму­вав уряд

 

парламент (меджліс)

Законодавча влада

 

Виборці.  Вибори до парламенту були двоступеневими за ма­жоритарною системою. Жінки не брали участі у виборах, з 1930 р. вони отримали право обирати та бути обраними до муніципальних органів влади, а з 1934 р. — до меджлісу.

Декларувалися всі головні демократичні права і свободи.

 

Завдання   Доведіть, використовуючи наведену таблицю та додаткову інфор­мацію, що Туреччина розвивалася демократичним шляхом.

Складання таблиці

За допомогою підручника і розповіді вчителя учні складають таблицю «Реформи Мустафи Кемаля Ататюрка».

Реформи

їх зміст

 

 

Евристична бесіда

Учні за допомогою матеріалу підручника знайомляться з витока­ми палестинської проблеми. Після цього вчитель проводить бесіду за запитаннями.

1.    Покажіть на карті розташування Палестини. Чому ці землі ма­ють велике значення як для євреїв, так і для арабів?

2.    Хто вперше висловив ідею про створення єврейської держави?

3.    Яку роль відіграла Велика Британія у розпалюванні конфлікту між арабами та євреями? Чому, на вашу думку, вона була заці­кавлена у даному конфлікті?

4.    Які кроки робив британський уряд для врегулювання конфлікту?

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Бесіда

1.     Розкажіть про Мустафу Кемаля.

2.     Назвіть позитивні та негативні прояви в процесі державотворення Туреччини

 

V. Підбиття підсумків


VІ. Домашнє завдання

 Опрацювати матеріал теми в додаткових джерелах

 

Категорія: Уроки | Додав: info (02.12.2013)
Переглядів: 4217 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2024